Topo:Polska:Tatry:Kościelec:Zachodnia Ściana

Lobby Instruktorskie, VI.2

Czas przejścia: 2 - 3h.

1 przejście: Piotr Drobot i Jacek Kmin. 25.07.1999r. 2,5h.
RP-znając (po przygotowaniu asekuracji 24.07.1999r).

Sprzęt: lina 50m., komplet stoperów, średnie friendy, 15 ekspresów.

Linię drogi wypatrzyłem w roku 1996 przy okazji pierwszego przejścia klasycznego Lewej Drogi Wolfa. Jednak dopiero trzy lata póˇniej znalazłem czas na realizację tego pomysłu. Droga rozwiązuje wolny dotąd fragment ściany pomiędzy drogą Byczkowskiego, a drogą Kajki. Jedynie drugi piętnastometrowy wyciąg pokrywa się z drogą Kajki. Kluczowy dla całej drogi jest czwarty wyciąg (VI.2 może VI.2+). Ponieważ drogę prowadziliśmy przy mokrej skale dopiero powtórzenia pomogą ustalić faktyczną wycenę tego odcinka (może być łatwiej niż sugerujemy). Pierwsze trzy wyciągi świetnie nadają się do połączenia z drogą Byczkowskiego. Uzyskujemy w ten sposób kombinację oferującą wspinanie na każdym wyciągu o trudnościach od V do V+. Tak pokonał ścianę zespół kursowy Szkoły Wspinania Piotra Drobota w składzie Bartosz Buszko, Paweł Ręk, Juliusz Rudziński (instruktor) oraz Andrzej Tomaszewski (31.07.1999r). Przebyta droga została nazwana Kombinacją dróg Drobota i Byczkowskiego i zyskała już dużą popularność (kilkanaście przejść).

Drogę ubezpieczyliśmy ze zjazdu w przeddzień przejścia (24.07.1999r) nierdzewnymi ringami firmy Raumer (3 stanowiska z łańcuchami + 24 ringi). Na stanowiskach nr 1, 3 i 4 osadziliśmy gotowe stanowiska zjazdowe z łańcuchem. Na stanowisku nr 2 osadziliśmy dwa ringi. Wszystkie punkty wkleiliśmy za pomocą kleju Hilti HY 150. Punkty asekuracyjne zostały umieszczone w miejscach pozbawianych możliwości założenia naturalnej asekuracji. Droga świetnie nadaje się do zjazdów (trzy zjazdy, należy posiadać linę 2x50 metrów) po zakończeniu wspinaczki drogą Byczkowskiego (V+/VI-), drogą Lobby Instruktorskie (VI.2), drogą Kajki (VI), Lewą Drogą Wolfa (VI.3) i drogą Leszka Dziędzielewicza (V+). Unikamy w ten sposób zbędnego chodzenia, gdy chcemy zrobić kilka dróg w tej części ściany w ciągu jednego dnia. Plecaki można pozostawić w małej nyży obok startu w naszą drogę. Drogi nie polecamy miłośnikom tradycyjnego podejścia do wspinania ze względu na brak trudności orientacyjnych, dobrą asekurację i możliwość bezpiecznego wycofu.

Piotr Drobot

Opis:
Droga startuje w najniższym punkcie lewej części zachodniej ściany na prawo od małej nyży. Pierwszy wyciąg (45m.) wiedzie płytą o trudnościach do V+. Ze względu na brak naturalnej asekuracji został wyposażony w komplet (7szt) ringów. Drugi wyciąg biegnie wspólnie z Drogą Kajki. Rozpoczyna się trawersem po trawiastej półce w prawo, a na następnie wiedzie zacięciem (V) w lewo w skos (2 haki) na drugie stanowisko (dwa ringi). Trzeci wyciąg startuje ze stanowiska położoną płytą w górę (ringi wyznaczają kierunek wspinania) do płytkiego zacięcia (III). Zacięciem idziemy około 7 metrów (V-) po czym mając trzeciego ringa na wysokości kostek należy wytrawersować w lewo (V+). Uwaga: stoper po trawersie należy przedłużyć długą pętlą. Następnie idziemy wprost przez okapik (asekuracja z frienda i ringa) na położone płyty poprzecinane obłymi rysami (V+). Dalej płytami wprost w górę na trzecie stanowisko (IV+). Z tego stanowiska można przetrawersować w lewo w skos (IV+) na czwarte stanowisko pod załupą na drodze Byczkowskiego i nią V+/VI- wyjść na ostatnie stanowisko naszej drogi. "Lobby Instruktorskie" z trzeciego stanowiska idzie wprost w górę przez przewieszenie (VI.2), a następnie w prawo w skos na czwarte stanowisko (na całym wyciągu ringi wyznaczają kierunek wspinaczki, należy zabrać kostki i friendy).

wspinanie.pl | serwis | topo | forum | ogloszenia | szkoly | ksiegarnia | redakcja
Webmaster. Copyright (c) by wspinanie.pl.