Topo:Polska:Podkarpackie:Ciężkowice

 

Grupa Borsuka

 

Kamienie

  1. Ryba (RB)
  2. Rybka (RK)
  3. Mała Baszta (MB)
  4. Flakon (FL)
  5. Jajo Żłówia (JZ)
  6. Grzybek (GK)
  7. Grzybnia (GN)
  8. Żłów (ZW)
  9. Dzik (DK)
  10. Grzyb (GB)
  11. Borsuk (BO)
  12. Filarki Borsuka (FB)
  13. Niedźwiedź (ND)

Opracowanie: Rafał Nowak, aktualizacja: 20.06.2002

Ryba (RY)

1. Matahari VI.2 BU - (HE, przez listwy i na pik)
2. Środek Ciężkości VI.2+ BU - (HE, trawersem z prawej do listwy i na pik)
2A. Półprodukt VI.3+ BU - (HE, start Środkiem Ciężkości i wprost do góry)
3. Indygo VI+ BU - (HE, ewidentną ryską)
3SD. Indygo VI.1+ BU - (SD, ewidentną ryską, start bez użycia kamienia)
4. Dyngus VI.1 BU - (HE, z obłej krawądki w lewo, nogi na kamieniu)
5. Mrówczy kącik VI+ BU - (HE, z dziurek w lewo przez obłą krawądkę, nogi na kamieniu)
5A. Wariant Adama VI.1+ BU - (HE, korzystając z obłego odciągu na lewą rękę, start z kamienia)
6. Od Chcenia Do Niechcenia VI.2+ BU - (HE, start stojąc na wprost przewieszki)
6SD. Magia Techniki VI.5+/6 BU (8a Fb) - (SD bulderu Od Chcenia Do Niechcenia, na starcie bez kamienia)
7. Supta Virasana VI BU (HE, ostrzem filarka na lewo od Wejściowej)
8. Wejściowa VI.1 BU - (ZUCH, najłatwiejszą drogą na pik przez wykucia, lewa ręka w niższym wykuciu, prawa w wyższym)
9. Dyplom Uznania VI.1 BU - (HE, zaklęsłą ścianką na prawo od Wejściowej z wykorzystaniem lewego ograniczenia depresji)
10. Komety VI.1+ BU - (HE, zaklęsłą ścianką na prawo od Wejściowej, ściśle środkiem)
11. Dessous VI.2 BU - (HE, prawym filarkem depresji)
12. Skrajnie Niebiesko VI.5+ BU (7c+ Fb), - (HE, ponad oznaczeniem znaku w prawo na półę)

Rybka (RK)

1. Zrób To Sam VI+ BU - (SD, na półkę i dalej na pik)
2. Sortowa Sobota VI.1 BU - (SD, na półkę i dalej na pik)

Mała Baszta (MB)

1. Aliens VI+ BU - ((HE, ścianką poprzez skośny zachód i na szczyt)
2. Przygody Koziołka Matołka VI+ BU - (HE, lewym ograniczeniem filarka przez dziury)
3. projekt - (HE, przy drzewie)
4. Pieprzone Porosty VI.4+ BU - (HE przez podciętą ściankę skok do dziury i na wierzchołek)
5. Ryska VI BU - (HE, ryską pomiędzy turniczkami, ściśle ryską trudniej)
6. Tu Byli VI.1 BU - (HE, ścianką na prawo od ryski do wymycia i na pik)
7. Miś VI.3 BU - (HE, przewieszonym filarkiem na prawo od wymyć)
8. Gdy Rozum Śpi VI.3+ BU - (HE, dojście trawersem z prawej do Misia i dalej do góry, bez korzystania z półki poniżej)
9. Miś Na Miarę Możliwości VI BU - (SD, wejście na maluteńką półkę poniżej Misia)
10. Goliat's Jump VI.4 BU - (SK, skok z dobiegu do półki i wyjście, na lewo od ryski Czegewary)
11. Czegewara VI.2 BU - (HE, ewidentną ryską)
11SD. Czegewara SD - (SD, dziurkami z lewej)
12. Lewy Omen VI.3 BU - (HE, na półkę na prawo od Czegewary i dalej obłym odciągiem, pierwotnie bez stopni na prawo od rysy)
12A. Omen VI.3+ BU - (HE, na półkę na prawo od Czegewary, w podchwyty i wprost do góry bez obłego odciągu)
13. Wariant Do Czegewary VI.4+ BU - (SD, start z dziury jak Omlet i trawers dużą półką w lewo do Czegewary)
14. Tuzin Jaj VI.1+ BU - (HE, wejście lewym ograniczeniem półki, trawers i na wierzchołek)
15. Omlet VI.2+ BU - (HE, start z dziury i trawers dużą półką w prawo, haczenie pięty)
16. Jaja Na Miękko VI.2 BU - (SD, wyjście na wprost przez środek półki i dalej na wierzchołek jak Tuzin Jaj. Także w wersji ZUCH - start rękami z najniższego gzymsu)
17. Nieznany Zuch VI.1 BU - (ZUCH, start z najniższego gzymsu i wyjście na półkę do NHR)
18. Prytki Wprost VI.1+ BU - (ZUCH, start z najniższego gzymsu i wyjście na półkę do NHR)
19. Prytki VI.2 BU - (ZUCH, start jak 17 i trawersem w prawo do prawego ograniczenia półki do NHR)
20. Kominek VI.1+ BU - (HE, lewą ścianką kominka bez zapieraczki)
21. Żeberka VI+ BU - (HE, tuż na lewo od filarka)
22. Lewe Żeberka VI+ BU - (HE, tuż na prawo od filarka)
23. Wejściowa SD VI+ BU - (SD, w miejscu gdzie najłatwiej na wierzchołek przez wykucia)
24. Benjamin VI.2 BU - (SD, na prawo od Wejściowej)

Flakon (FL)

1A. Om Asta VI.4 BU - (HE, filarkiem na lewo od Kosmosu)
1. Kosmos VI.4+ BU - (HE, start na wprost, prawa ręka w dużym wykuciu)
2. Interkosmos VI.4 BU - (HE, start na wprost, lewa ręka w dużym wykuciu)
3. Nie Mój Dunajec VI.2+ BU - (HE start rysą z lewej + trawers w prawo + wyjście Blues Alabama)
4. Zgred VI.1+ BU - (HE, start z sypkiego głazu w lini spadku półki, w górze z użyciem kantu po prawej, podpis Swój Człowiek)
5. Gdzieś W Nas VI.2 BU - (HE, start z sypkiego głazu w lini spadku półki, w górze bez użycia kantu po prawej, podpis Swój Człowiek)
6. Blues Alabama VI.2+ BU - (HE, prawą częścią filarka od strony komina, bez zapieraczki)


Jajo Żółwia (JZ) (skała z luźnym głazem na wierzchołku)

1. Wiosenna Metamorfoza VI+ BU - (HE, wyjście na obłą półkę pod luźnym głazem)
2. Jajo Żółwia VI.1+ BU - (HE, wyjście na obłą półkę pod luźnym głazem, na prawo od Wiosennej...)

Grzybek (GK)

1. Wejściowa III - (HE, przez wykucia na prawo od ryski)
2. Jesiony VI.1 BU - (HE, na lewo od Wejściowej bez łapania się ryski)
3. Żuczek SD VI.2 BU - (SD, na lewo od Jesionów do pionowej ryski i na pik)
4. Propozycja Ciżemki VI.3+ BU - (SD, start z Nieznajomym Przyjacielem i wyjście jak Żuczek)
5. Nieznajomy przyjaciel VI.2+ BU - (HE, start z lewej przy wyciętym drzewie i na pik)
5SD. Nieznajomy przyjaciel VI.3 BU - (SD, start trawersem z prawej i wyjście Nieznajomym... HE)
6. Las Paranos No Fuck VI.4+ BU - (HE, przez wyraźną dziuplę i dalej obły odciąg, podpis Las Vegas Parano)
7. Mój Kwiatuszek VI.1+ BU - (HE, ścianka na lewo od Las Paranos..., przez trzy dziuple)
8. Pogromca Kosmosu VI.3 BU - (HE, depresyjką i skośnym żeberkiem)
9. Moduł VI.3+ BU - (HE, obłym kantem)
10. Charleston VI.3/VI.6 BU (?) - (SK, środkiem ścianki, "niewycenialny" skok 7a-8a+ Fb)
11. Lama VI.2 BU - (HE, podciętą wargą ponad ściętym pniem)
11SD. Siedząca Lama VI.4+ BU - (SD, podciętą wargą ponad ściętym pniem)
12. Demonstracja VI+ BU - (HE, podciętą ścianką na lewo od Lamy)
12A. KZ VI.1 BU - (SD, start pod odciągową listwą - wykucie KZ - i nią dalej na pik)
13. Lunatycy VI BU - (HE, ścianką na prawo od ryski wejściowej bez wykuć)
13SD. BSE VI.1 BU - (SD, start do Lunatyków)

Grzybnia (GN)

1. Zielone Ludziki V+ BU - (HE, prawym ograniczeniem ścianki)
2. projekt (HE, start z podchwytu środkiem ściany na prawo od drzewa)
3. Jak Chcecie VI.1+ BU - (HE, płytką z odciągami na lewo od drzewa)
4. Droga Krojtsfelda-Jakoba SD VI+ BU - (SD, start przy niskim okapiku)

Żółw (ZW)

1. Boląca Rączka VI+ BU - (HE, ścianką na lewo od filarka)
2. Filarek VI+ BU - (HE, lewym ograniczeniem filarka)
3. Wariant E VI.1 BU - (HE, filarkiem na lewo od dużej płyty)
4. Wariant D VI.1+ BU - (SD, środkiem dużej płyty)
5. Dolny Trawers Żółwia VI+ BU - (HE, trawers dolnej półki z prawej do lewej, można łączyć z Wariantem E)
5A. Pierś Ewy VI.3+/4 BU - (HE, na lewo od obłego żeberka, praw ręka po kancie)
6. Żebro Adama VI.3+ BU - (HE, obłym żeberkiem na prawo od płyty)
7. Kiepska Gra VI+ BU - (HE, start na prawo od kantu, podpis Chill-Out)
8. Szybki Jastrząb VI.1 BU - (HE, środkiem ścianki na lewo od obłej ryski)
9. Fundamental VI.2+ BU (HE, ścianką z ryskami)
10. Natrętne Gryzonie VI BU - (HE, na prawo od depresji)
11. Fatamorgana VI.3 BU - (SD, lewym skrajem ścianki, trawers w prawo i na obłą półkę)
12. Sprzężenie zwrotne VI.2 BU - (SD, wprost przez kulminację ścianki - lewa ręka w misce, prawa na wypór)
13. 50 Kaemów VI.1 BU - (SD, na prawo od Sprzężenia, lewa ręka w dziurce, prawa półeczka)
14. Gejzer VI BU - (SD, na prawo od 50 Kaemów)

Dzik (DK)

1. Jeż I Wiewiórka VI+ BU - (HE, lewym kancikiem wschodniej ścianki -start z kamienia i nogi po płycie)
2. Szczęśliwy dzień VI.4+ BU - (HE, środkiem płyty)
3. Sajt VI.4 BU - (HE, prawa ręka w dużym odciągu, sięgnięcie do wykutego napisu J.S.)
4. Autsajder VI.1 BU - (HE, na lewo od ostrza filarka)
4SD. Autsajder SD VI.2+ BU - (SD, na lewo od ostrza filarka, start bez chwytów na prawo)
5. Filarek Osesków VI BU - (HE, lewym ograniczeniem ścianki)
6. Ścianka V+ BU -(HE, środek ścianki)
7. Prawy Kancik IV+ BU - (HE, prawym ograniczeniem ścianki, leżącym kantem)
8. Franky Furbo (Miłość I Defloracja) VI.1 BU - (HE, środkiem płyty przez ringa, start między drzewami)
9. Wpływ Hipnozy (Gienek Gorączka) VI.1+ BU - (HE, start na prawo od drzewa i dalej trawersem w prawo na pik)
10. Bułka Z Bananem VI.2+ BU - (HE, ścianką tuż na lewo od przełazu)
11. Bułka Z Masłem VI BU - (HE, zapieraczką pomiędzy ścianami)

Grzyb (GB)

1. Wehikuł czasu VI.2+ BU - (HE, ścianką na prawo od przełazu, na lewo od rysy, prawa noga w rysie)
2. Podnośnik Hydrauliczny VI.4/4+ BU - (SD Wehikułu Czasu, dojście trawersem z prawej, nogami po dużej półce)
3. Songo VI.3+ BU - (HE ścianką na prawo od szerokiej rysy, lewa noga w rysie)
4. Czupakabras VI5+ BU - (HE, przez przewieszkę wyjście w niewyraźne depresje)
5. Hard Core VI.4+ BU - (HE, przez przewieszkę wyjście w niewyraźne depresje)
6. Jaszczurka V+ BU - (HE, lejem na pik, start stojąc na pniu)
7. Ściąganie Dywanu VI BU - (HE, start ścianką z wymyciami, na lewo od przełazu)
8. Kowalik VI BU - (HE, start na prawo od Ściągania Dywanu)

Borsuk (BO)

1. Piętaszek VI.1+ BU - (SD, podciętą cześcią głazu leżącego na szczycie Borsuka)
Kilkanaście łatwych bulderów (do VI) na ściankach po obu stronach szlaku.

Filarki Borsuka (FB) (zamykają cyrk skalny przy Dziku)

1. Krilon VI+ BU - (HE, start na lewo od drzewa)
2. Trzy Drogi VI.1 BU - (HE, lewą częścią przez wykute litery)
3. możliwość - (HE, połogą grzędą na prawo od Trzech Dróg)
4. Walk Away VI+ BU - (HE, leżącym filarkiem przy przełazie)
5. Geige VI.1+ BU - (HE, filarkiem na prawo od przełazu)

Niedźwiedź (ND)

1. Cudowne manowce VI.1 BU - (SD, start prawym ograniczeniem ścianki)
2. Trawers Demonów VI.3 BU - (SD, start jak Cudne Manowce i wyjście Pałacem Cudów)
3. THC VI.3+ BU - (SD, start to Pałacu Cudów przez dużą dziuplę z prawej strony)
4. Pałac Cudów (Mescalina) VI.4 BU - (HE, start z odciągowej listwy do dziurki na lewo i na pik)
4SD. Forma-lina VI.5+/6 BU (8a Fb), - (SD do Pałacu Cudów (Mescalina), z dziury wprost do góry, w podchwyty)
5. projekt - (HE, na lewo od Pałacu Cudów)
6. Jeszcze pożyjemy VI.2+/3 BU - (HE, start ścianką tuż na lewo od brzozy)
7. Czarny Chleb VI.2 BU - (HE, pomiędzy dwoma zanikającymi ryskami przez małą półeczkę)

wspinanie.pl | serwis | topo | forum | ogloszenia | szkoly | ksiegarnia | redakcja
Webmaster. Copyright (c) by wspinanie.pl.