15 maja 2024 11:29

Anna Tybor kończy wyprawę na Dhaulagiri

Po ponad dwóch tygodniach oczekiwania na korzystne warunki pogodowe Anna Tybor oraz jej zespół są zmuszeni do zaprzestania obecnych działań na Dhaulagiri. Nieprzewidywalna pogoda i ekstremalne warunki, takie jak silne wiatry i wysokie ryzyko lawin, uniemożliwiły kontynuację wspinaczki.

Dhaulagiri (fot. arch. Anna Tybor)

***

W trakcie pierwszego etapu aklimatyzacji grupa osiągnęła obóz 1 na wysokości 5750 metrów oraz obóz 2 na 6400 metrów. Jednakże z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych zabezpieczenie trasy do obozu 3, położonego na 7400 metrów, okazało się niemożliwe. Dodatkowo intensywne opady śniegu oraz skomplikowany trawers powyżej obozu 3, z którego spontanicznie zrywały się lawiny, uniemożliwiły dalsze próby wspinaczki.

W rejonie Dhaulagiri znajdowały się tylko dwie agencje, w tym Seven Summit Treks, która obsługuje wyprawę Dream Line 2024. W obliczu rosnących zagrożeń obie agencje podjęły decyzję o zakończeniu wyprawy w tym okresie i powrocie do Katmandu.

Anna Tybor, która obecnie przebywa w Katmandu, zmienia plany i przenosi swoje przygotowania do doliny Langtang. Czas ten zostanie wykorzystany na dalszą aklimatyzację oraz przygotowania do kolejnego celu w ramach Dream Line 2024 – zdobycia Nanga Parbat. Wyprawa na Nanga Parbat rozpocznie się 25 maja z Islamabadu.

Zespół wyprawy Dream Line 2024 uzupełnia Tom Lafaille, z którym Anna Tybor zdobyła Broad Peak w 2023, oraz fotograf i ratownik TOPR Jan Korlatowicz, który dołączy do ekipy na drugi szczyt Nanga Parbat.

Zaktualizowany plan wyprawy:

  • – 16-26 maja: przygotowania i aklimatyzacją w dolinie Langtang
  • – 25 maja: przelot do Islamabadu.
  • – 28 maja: trekking do bazy pod Nanga Parbat.
  • – Od 29 maja: aklimatyzacja i atak szczytowy na Nanga Parbat.
  • – 5 lipca: powrót do Polski.

Sponsorem głównym wyprawy Anna Tybor Dream Line 2024 jest BTR Systems. Partnerami wyprawy zostali także Millet, Tarty Super Ski oraz Ośrodek Narciarski Kotelnica Białczańska. Sponsorami technicznymi są Dynastar oraz Julbo.

Patronem medialny wyprawy są RMF FM oraz Tygodnik Podhalański.

Zapraszamy również do obserwowania relacji z wyprawy na portalach społecznościowych:





  • Komentarze na forum Dodaj swój wątek
    Brak komentarzy na forum