Fjällräven najbardziej zrównoważoną marką piąty rok z rzędu
Fjällräven został uznany w swojej kategorii za najbardziej zrównoważona markę w Szwecji, w ramach największego w Europie badania dotyczącego zrównoważonego rozwoju. Piąty rok z rzędu konsumenci w Szwecji wybrali Fjällräven jako najbardziej zrównoważoną markę w kategorii „Marki odzieżowe i moda” w badaniu Sustainable Brand Index 2024. Dzięki opinii 80 000 konsumentów z ośmiu krajów, Sustainable Brand Index ocenia i analizuje prawie 1600 marek z 36 branż pod kątem zrównoważonego rozwoju. Przeprowadzane corocznie od 2011 roku, niezależne badanie sprawdza, jak zrównoważone marki są postrzegane przez konsumentów.
***
Założona w 1960 roku firma Fjällräven zbudowała swoją światową reputację dzięki tworzeniu funkcjonalnych, trwałych i ponadczasowych produktów, które mogą przetrwać dziesięciolecia użytkowania. „Jesteśmy niezwykle dumni, że szwedzcy konsumenci po raz kolejny docenili wysiłki zespołu Fjällräven” – powiedział Martin Axelhed, CEO we Fjällräven. „Podróż nie zawsze jest łatwa. Zrównoważony rozwój obejmuje każdy aspekt firmy i nieustannie ewoluuje, niezależnie od tego, czy chodzi o pozyskiwanie i identyfikowalność materiałów, czy o eliminację wiecznych środków chemicznych. Niedawno dostrzegliśmy także potrzebę bardziej bezpośredniego komunikowania się z klientami na temat naszych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, włączania ich do rozmowy i edukowania ich na temat ich własnej roli w zrównoważonym rozwoju, dlatego cieszymy się, że ta praca przynosi efekty”.
Ostatnio Fjällräven skupiał się głównie na trwałości swoich produktów. Treści edukacyjne, wydarzenia w sklepach i bezpośrednie angażowanie klientów, poprzez dobrze przyjęty list dyrektora generalnego dołączany do każdego zakupionego produktu, podkreślają wpływ, jaki sami użytkownicy mogą mieć na cykl życia produktu. Zdaniem firmy pielęgnacja, naprawa, ponowne użycie i zapewnienie długotrwałej przydatności sprzętu do użytku to klucz do wygenerowania jednej z największych korzyści dla środowiska.
Jak sugeruje badanie Sustainable Brand Index, bycie postrzeganym jako najbardziej zrównoważona marka outdoorowa w Szwecji to jedno, ale wiodąca pozycja w zakresie zrównoważonego rozwoju wymaga znaczących działań – i przez lata Fjällräven był liderem we wprowadzaniu innowacji w zakresie zrównoważonego rozwoju i minimalizowaniu wpływu na środowisko. Marka osiągnęła to dzięki temu, że:
Mówimy NIE szkodliwym chemikaliom
Wytyczne Fjällräven dot. związków chemicznych pomagają firmie poruszać się po skomplikowanym świecie niebezpiecznych i zakazanych substancji, które stale aktualizuje i weryfikuje w oparciu o nowe badania. Więcej o zaangażowaniu firmy Fjällräven w mówienie „nie” szkodliwym chemikaliom, takim jak PFC, przeczytasz tutaj.
Mówimy NIE złemu traktowaniu zwierząt
Dobrostan zwierząt, dobre praktyki użytkowania gruntów i rentowność gospodarstw, z których Fjällräven pozyskuje surowce, to kluczowe obszary naszego zainteresowania.
Mówimy NIE materiałom zasobochłonnym
Zanim Fjällräven wybierze materiał do danego produktu, ocenia jego wydajność, właściwości funkcjonalne, skład chemiczny i ilość potrzebnego materiału. Nieustannie pracuje także nad udoskonalaniem już używanych materiałów. Na przykład trwała tkanina G-1000 jest obecnie produkowana przy znacznie mniejszym wpływie na środowisko niż kiedyś.
Mówimy NIE krótkoterminowym trendom
Wszystkie produkty Fjällräven są projektowane tak, aby służyły przez dziesięciolecia i można je było przekazać następnemu pokoleniu lub sprzedać. W ten sposób wyprodukowanych zostanie mniej produktów, zużytej zostanie mniej energii i mniej produktów wyląduje na wysypiskach śmieci.
„Dziś praca w zakresie zrównoważonego rozwoju i CSR jest nie tylko czymś, co jest mile widziane, ale jest niezbędna dla długoterminowego przetrwania firmy” – mówi Aiko Bode, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Fenix Outdoor. „Obie te rzeczy są kluczowymi i strategicznymi filarami Fenix Outdoor i jesteśmy bardzo zadowoleni, że ta praca jest doceniona przez szwedzkich konsumentów, o których wiadomo, że przywiązują bardzo dużą wagę do standardów zrównoważonego rozwoju. Będziemy nadal znajdować nowe rozwiązania, które pozostaną zgodne z naukami o klimacie i miejmy nadzieję, nawet wcześniej osiągniemy nasze cele”.
Celem Fjällräven na rok 2025 jest redukcja emisji o 50% w przeliczeniu na wyprodukowany produkt, a cele cząstkowe obejmują np. wykorzystanie energii odnawialnej przez 30% kluczowych dostawców. Do 2050 roku firma zobowiązała się osiągnąć zerową emisję netto.
Tutaj dowiesz się więcej o zrównoważonym rozwoju we Fjällräven.
Informacja prasowa