So iLL – jak stworzyć autentyczną markę wspinaczkową? [sponsorowany]

Zastanawialiście się, co odróżnia autentyczną markę outdoorową od sztucznego tworu działu marketingu? Prawdziwa firma jest odbiciem filozofii jej założycieli. W produktach można zobaczyć historię ich życia i pasji. Niosą ze sobą przesłanie. Zobaczcie, jak to wygląda w przypadku stosunkowo młodego brandu butów i chwytów wspinaczkowych So iLL. Historię firmy opowiada sam twórca, Dan Chancellor.

Kiedy miałem 15 lat, mój wujek zabrał mnie i mojego brata na wspinaczkę w skały w południowym Missouri. Skała była pokryta graffiti i staraliśmy się nie wylądować na rozbitych butelkach i łuskach od naboi do strzelb, znajdujących się wszędzie wokół. Mimo że estetyka była daleka od ideału, zakochaliśmy się w tym sporcie od pierwszego wejrzenia.

Dorastając w Saint Louis w stanie Missouri mogliśmy jeździć w skały. Dlatego większość czasu w ciągu tygodnia spędziliśmy wspinając się na małych ściankach, które budowaliśmy w piwnicach i garażach naszych rodziców. Byliśmy całkowicie uzależnieni. Budowaliśmy ścianki, wszędzie tam gdzie było wystarczająco dużo miejsca.

Podczas gdy moje pierwsze doświadczenie w skałach wprowadziło mnie do świata wspinaczki, to panel zmienił moje życie. Mając do dyspozycji sklejkę i chwyty, sam tworzyłem regiony wspinaczkowe. Mogłem wspinać się w nich bez ograniczeń czasowych. Jednak z biegiem czasu coraz bardziej zacząłem skłaniać się w stronę wspinania na świeżym powietrzu. Zdałem sobie sprawę, że ścianka nie będzie tym samym, co wspinaczka w skałach – był to dla mnie punkt zwrotny w kierunku eksploracji wspaniałych rejonów wapienia, piaskowca czy granitu.

(fot. Chris Tyler)

Z bratem wspinaliśmy się na środkowym zachodzie i na obu wybrzeżach Stanów Zjednoczonych. Jeździliśmy na zawody, a także spędzaliśmy wiele nocy pod chmurką w Yosemite. Podróżniczy aspekt wspinaczki pogłębił moją miłość do tego sportu. To wyrwało mnie ze strefy komfortu, uświadomiłem sobie, że świat nie kręci się wokół mnie.

Marka So iLL (Southern Illinois) narodziła się na werandzie mojego domu, wynajętego w college’u. Mój brat i ja spędzaliśmy wieczory na samodzielnie wykonanej ściance umieszczonej na strychu, a dni schodziły nam na zalewaniu chwytów żywicą. Przyjęliśmy to samo podejście: „stwórz swój własny rejon wspinaczkowy” podczas projektowania i formowania naszych pierwszych chwytów. Nie było wtedy żadnych zasad wspinaczki na ściankach, co dało nam swobodę tworzenia rzeczy, których nigdy nie znajdziemy w skałach.

So-iLL

(fot. So iLL)

Piętnaście lat później zrobiliśmy kolejny krok – wyszliśmy poza tworzenie chwytów. Nasza praca skoncentrowała się na projektowaniu butów i ubrań, które można nosić idąc na trening, na samej ściance czy gdziekolwiek chcesz.

So iLL

(fot. So iLL)

Wspinanie zmieniło moje życie do tego stopnia, że ​​stworzyliśmy organizację non-profit o nazwie 1Climb, aby wprowadzić jak najwięcej dzieci do wspinaczki. Chcemy wychować  kolejne pokolenie wspinaczy, dlatego kontynuujemy nasze dążenie do tworzenia produktów, które pomogą Wam odnieść sukces bez względu na to, gdzie jesteście na kontinuum wspinaczki. Osobiście jestem bardzo wdzięczny że nasze produkty mogą Wam towarzyszyć w Waszej wspinaczkowej przygodzie. Dziękujemy za wybranie So iLL” –  Dan Chancellor, założyciel marki So iLL.

Artykuł sponsorowany




  • Komentarze na forum Dodaj swój wątek
    Brak komentarzy na forum