„Atak na K2” i Andrzej Bargiel – dzisiaj premiera finałowego odcinka serii
„Atak na K2”, czyli eksperymentalny projekt audiobooka z przełomowej wyprawy skialpinistycznej Andrzeja Bargiela na K2, przez 3 tygodnie utrzymywał się w czołówce najpopularniejszych produkcji Storytel. Oficjalna premiera finałowego odcinka serii już dziś.
Przygotowania do tego przedsięwzięcia rozpoczęły się na początku roku. Katarzyna Tymczyszyn-Będenek ze Storytel Polska mówi:
Otrzymaliśmy 5 godzin i 22 minuty surowego materiału, takiego audio pamiętnika nagrywanego przez Andrzeja Bargiela, Marka Ognia oraz Piotra Pawlusa. Dodatkowo ponad 2 godziny różnych dźwięków nagrywanych podczas całej wyprawy – bicie serca i oddech Andrzeja podczas wyjść aklimatyzacyjnych, wiatr szalejący u podnóża szczytu K2, odgłosy miast w trakcie wyprawy, rozmowy Szerpów, latającego drona czy nawet muchy fruwającej w namiocie.
Jakub Barzak, również ze Storytel, dodaje
Projekt był całkowicie eksperymentalny, nie było ustawionego procesu, w okresie 1,5 miesiąca byliśmy cały czas w gotowości i czekaliśmy aż ekipa złapie zasięg i będzie w stanie zrzucić materiał. Cały czas żyliśmy wydarzeniami z wyprawy.
Z materiału powstały 183 minuty zamknięte w 5 odcinkach, to pierwsza taka relacja audio w historii firmy. Na dzień dzisiejszy wszystkie odcinki przesłuchało już kila tysięcy użytkowników aplikacji. Dzięki temu „Atak na K2” przez 3 tygodnie utrzymywał się w czołówce najpopularniejszych produkcji Storytel, zaraz po „A ja żem jej powiedziała” Kasi Nosowskiej.
Premiera ostatniego odcinka „Atak na K2” odbędzie się podczas oficjalnej konferencji prasowej Andrzeja Bergiela, od razu po powrocie, w piątek, 3 sierpnia o godz. 16:00. Tutaj też Storytel działa eksperymentalnie, bo słuchowisko będzie prezentowanie w formie mixu DJ’skiego, a za jego wykonanie odpowiedzialny będzie Dionizy „DIO” Konieczny, jeden z popularnych Warszawskich DJ’ów. Wszystkie odcinki są dostępne dla użytkowników aplikacji Storytel.
Słuchowisko z wyprawy na K2 znajdziecie na www.atak2.storytel.pl oraz w aplikacji Storytel.
Projekt został zrealizowany pod patronatem wspinanie.pl