20 czerwca 2016 11:45

Nowe drogi na Szerokiej w Kluczwodzie

Po zagospodarowaniu Mącznych Tomek Ślusarczyk zajął się kolejną skałką w Dolinie Kluczwody. Obecnie trwają prace na Szerokiej, niedaleko Leśnej Baszty. Póki co na ścianie zrobione są trzy drogi (plus kombinacja), ale już teraz autor zachęca do wstawek i weryfikacji.

Szeroka Skałka znajduje się w dolnej części Doliny Kluczwody. Ściany murku sięgają 10-12 metrów wysokości. Obecnie znajdziecie tu kilka dróg „ulokowanych” w lewej części. Prawa połać Szerokiej to również przyszłościowe wspinanie, ale potencjalnie już dużo trudniejsze.

Poniżej aktualne topo Szerokiej:

Szeroka Skałka (fot. / topo T. Ślusarczyk)

1. Perła i wieprze VI.2-2+
  2. projekt
  3. Szara maź VI.3+/4
  4. Gluton VI.3+
  5. projekt

Dla miłośników kombinacji jest też propozycja o nazwie Glutoff VI.3 – start projektem nr. 5 i przejście po 2R na drogę Gluton.

Uwaga: na Szeroką nie warto wybierać się po deszczu. W rejonie panuje specyficzny mikroklimat, do tego skałka ma północno-zachodnią wystawę i w zasadzie cały czas pozostaje w cieniu.

O postępach prac na Szerokiej będziemy informować.

Środki na obicie pochodzą z puli PZA.

Brunka

Dojście: ze skrzyżowania na górce w Gackach schodzimy asfaltem w dół doliny i kierujemy się drogą dnem doliny, przechodzimy przez mostek, kontynuujemy drogą do ogrodzenia (po prawej nad nami Leśna Baszta), dalej ścieżką wzdłuż ogrodzenia, mijamy koniec ogrodzenia i 40 metrów dalej w dnie doliny pojawi się Szeroka Skała.