27 marca 2015 12:24

Polskie młode marki wspinaczkowe ruszają na podbój rynku

Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego na 12. Krakowskim Festiwalu Górskim pokazał, że na naszym rynku pojawia się coraz więcej firm produkujących odzież do wspinaczki i innych, pokrewnych aktywności. Na czoło wybijają się Climbe, Funaticos, Heartbeat oraz second you.

Co je łączy? Są raczej niewielkie, zatrudniają zaledwie kilka osób. Doskonale znają swojego klienta – właściciele sami się wspinają lub wywodzą się ze środowiska wspinaczkowego. Ich produkty są dopracowane, tworzone na zamówienie, z precyzyjnie i własnoręcznie dobranych materiałów. Czas pokazać je szerszej publiczności.

***

  • Funaticos

Jedną z firm, która miała swoją premierę na ubiegłorocznym KFG, była Funtaticos z Krakowa. W asortymencie marki znajdziemy głównie damskie i męskie spodnie oraz bluzy. Odzież przeznaczona jest do wspinaczki, trekkingu, slacka czy jogi.

Kolekcja marki Funaticos (źródło: Facebook)

Kolekcja marki Funaticos (źródło: Facebook)

Jak przyznaje Joanna Kądziołka z firmy Funaticos:

Idea kolorowych ubrań zrodziła się w głowie człowieka, który sporo podróżuje i żyje w Polsce. Zderzenie kolorów, które promują zagraniczne marki z tym, co dostępne jest w Polsce, wywołało najpierw szok, a następnie potrzebę stworzenia „raju” odzieżowego na polskiej ziemi. Jedną z najważniejszych myśli, które mieliśmy w głowie podczas tworzenia Funaticos było więc wyjście poza standard, stworzenie ciuchów, które będą mieć niepowtarzalną linię, kolor i jakość.

Firmę stanowią trzy osoby, podział obowiązków wynika z ich doświadczenia i wiedzy.

Joanna Kądziołka:

Jedno z nas ukończyło SAPU i pracowało u znanego projektanta mody, a obecnie zajmuje się tworzeniem mody damskiej. Mamy też w zespole człowieka, który przed laty testował ciuchy podczas wypraw wysokogórskich i doradzał markom w kwestiach ich funkcjonalności.

Dbamy o najmniejszy szczegół, dlatego warto zwrócić uwagę na bardzo wysoki standard odszycia Funaticosów i dodatki – guziki wykonane z monet (Indonezja, Wietnam, Izrael czy Brazylia) plus kolorowe tasiemki z bardzo charakterystycznym logotypem

Kolekcja marki Funaticos (źródło: Facebook)

Kolekcja marki Funaticos (źródło: Facebook)

Produkty szyte są w Polsce, zaś tkaniny sprowadzane z Hiszpanii, przede wszystkim ze względu na wysoką jakość i szeroką paletę barw. Stosowane w produktach dzianiny pochodzą z Polski.

Jak większość firm, które stawiają swoje pierwsze kroki, Funaticos dystrybuuje swoje produkty przede wszystkim przez kanały internetowe. Bierze również udział w różnego rodzaju targach.

Plany firmy na przyszłość?

Zrobić wszystko, by Funaticosy nosiła przynajmniej połowa ludzkiej populacji. A tak serio, to w tym roku planujemy poszerzyć gamę kolorystyczną oraz pojawiać się na różnych wydarzeniach związanych z modą outdoorową.

***

  • Climbe

Nieco większym stażem może pochwalić się marka Climbe, producent koszulek, bluz i czapek wspinaczkowych oraz różnorodnych artykułów designerskich, powiązanych z tematyką wspinaczkową – od grafik ściennych, przez kubki, po biżuterię.

Kolekcja marki Climbe (źródło: Facebook)

Kolekcja marki Climbe (źródło: Facebook)

Piotr Picheta z firmy Climbe:

Pomysł na markę Climbe zrodził się w połowie 2012 roku, wtedy to rozpoczęliśmy pracę nad spójną identyfikacją wizualną naszej marki, przy czym sama firma Projektowanie Graficzne Katarzyna Kowalska – właściciel marki – istnieje i działa na rynku graficznym, designerskim od ponad pięciu lat. Pomysł na stworzenie marki Climbe jest jakby wypadkową naszych zawodowych i prywatnych zainteresowań. Z jednej strony mamy zawodową działalność agencji reklamowych, czy też studia projektowego zajmującego się szeroko pojętym designem i projektowaniem graficznym.

Z drugiej strony mamy prywatne zainteresowania szeroko pojętą wspinaczką, eksploracją, turystyką górską, które w połączeniu z działalnością zawodową sprawiły, że taką drogę właśnie obraliśmy. Połączyliśmy pasję z zawodowymi umiejętnościami i stworzyliśmy designerską markę Climbe, której oferta w bardzo szeroki sposób skierowana jest do ludzi, których pasją są góry, wspinaczka, turystyka, i którzy lubią otaczać się rzeczami i przedmiotami nawiązującymi do tych pasji.

Całość artykułu na Outdoor Magazyn.

Aneta Żukowska




  • Komentarze na forum Dodaj swój wątek
    Brak komentarzy na forum