Topo:Polska:Jura Północna:Smoleń

Autor: Grzegorz Rettinger
Konsultacja: Andrzej Starosolski
Mapy: Tomasz Ślusarczyk

Goncerzyca łącznie ze wszystkimi skałami smoleńskimi leży w Dolinie Wodącej, najbardziej na północ wysuniętej podkrakowskiej dolince. Jest to rozległy masyw skalny o potencjale porównywalnym z Dupą Słonia. Ściany są wysokie i lite, najbardziej okazała część osiąga 30 metrów. Poprzecinana wybitnymi rysami i kominami tworzy kilka sektorów o zmiennej wystawie, generalnie jednak można ją określić jako północną.

W związku z tym rejon jest polecany na gorące lato i jesień. Wiosną skały są okupowane przez gniazdujące ptaki, z których szczególnie widoczne są Kruki, znajdujące się pod ochroną.

Dojazd

Od Krakowa przez Skałę i Wolbrom w kierunku Smolenia, skąd spod Skał Zegarowych czeka 10 minutowy spacer. Jednak wygodniej pod wzgórza smoleńskie dotrzeć od strony przeciwnej. We wsi Dłużec, tuż za zakrętem z pasami zwalniającymi, skręcamy w lewo i za znakami "Dolina Wodącej" docieramy na leśny parking. Stamtąd, już pieszo, kierujemy się dalej tą samą, jezdną drogą i po ok. 200 m przy nowo wybudowanym drewnianym domu skręcamy w lewo na biegnącą pod górkę drogę leśną. Forsownym marszem, za dyskretnymi, srebrnymi strzałkami, osiągamy po 15 minutach rozwidlenie dróg znajdujące się na wyraźnym wypłaszczeniu. Stąd lekko w prawo już mniej oczywistą dróżką schodzimy pod ściany.

Park Jurajski Grodzisko Pańskie

Skały

wspinanie.pl | serwis | topo | forum | ogloszenia | szkoly | ksiegarnia | redakcja
Webmaster. Copyright (c) by wspinanie.pl.