|
|
|||
Mirów nad Wartą |
|
||
Opracowanie: Artur Pierzchniak Skała w Mirowie znajdująca się na peryferiach Częstochowy jest położona nad rzeką Wartą w jej kajakowym dorzeczu. Bywa, że skałę powodzie i komary pokrywają boleśnie. Skała ma wystawę południową i świetnie można powspinać się tu zimą (nie gryzą komary). Skała w Mirowie jest lita i czysta. Wspinanie urozmaicone w płytach, rysach i okapach. Drogi dochodzą do 20 metrów wysokości. Na skale biegnie 15 wyposażonych ringami dróg o trudnościach od VI.1 do VI.5. Jest też tu jedna droga na własnej asekuracji - Tatrzańska Rysa VI.2. Wytyczono również kilka wymyślonych wariantów. Pokaż Mirów nad Wartą na większej mapie Dojazd Z centrum Częstochowy ulicą Mirowską do pętli autobusowej (obok szkoła). Po przejechaniu mostu jedziemy szutrową drogą wzdłuż rzeki wprost pod dobrze widoczną z daleka skałę. Dojeżdżają też tu miejskie autobusy, dojazd nie sprawia problemu. Historia Wspinanie w Mirowie rozpoczęto już w latach 80. i 90. XX wieku. Wspinano się głównie na wędkę, ale rysy były przechodzone na tradycyjnej asekuracji. Wiele dróg otworzył na skale Donald Berghausen. W latach 90. pojawiła się tu nowa fala. Darek Kwaśniewski, Mariusz Szymanek, Artur Pierzchniak i Grzesiek Dendek obijają wtedy większość tych najbardziej atrakcyjnych i trudnych dróg. Powstają takie linie, jak Kampania Zimowa VI.5 Darka Kwaśniewskiego, najtrudniejsza droga na skale. Darek dorzuca też trudne Pasje mocne VI.3+, a Mariusz Szymanek Ucieczkę Gumisi i Fulco de Lorche - obydwie VI.4. Artur Pierzchniak wymyśla Honor Clowna VI.4. Grzesiek Dendek robi po rysoklamach ładny Dialog VI.1. Godne polecenia są również: Obłęd VI.1, Pektowin the Best VI.1+, Drabina Miłości VI.2+ oraz dwie nowsze drogi Patryka Dudka: Filar Prezesa VI.2+ i Linia Życia VI.2. Niektóre z tych dróg były przechodzone w latach wcześniejszych na wędkę. W kolejnych latach na skale jest wymieniana systematycznie asekuracja. Dużo dobrego w tej dziedzinie robi Patryk Dudek. Przy okazji dorzuca parę nowości i obija Kuty Filar VI.3. Cała asekuracja, ringi i klej, została sfinansowana z prywatnych środków autorów dróg.
|
wspinanie.pl
| serwis
| topo
| forum
| ogloszenia
| szkoly
| ksiegarnia
| redakcja |